Druhé vozy ze Sovětského svazu-81-71
Vozy metra 81-71 na žádost od pražského vedení dp, byli v Rusku sestrojeny, protože zastaralé Ečs, by na lince A, nezvládaly velké převýšení mezi stanicemi Malostranská a Hradčanská
Soupravy 81-71 se lyšily hlavně tím, že se vyráběly i vozy vložené, ne jen čelní, jak to znéme u Ečs. Pak to bylo čelní sklo, které bylo velké (což znamenalo, že nemusí být s řidičem jěště pomocník) a nakonec interier. ten se změnil z obloukovitých lamp na zářivkové osvětlení. Poslední velkou změnou byla váha a výkon.
Tyto vozy se dodávaly od roku 1978 do roku 1990. Tyto vozy jezdily na všech třech linkách.
Po sametové revoluci vedení dpp rozhodlo, že tyto vozy buďto vyřadí nebo je nechá zmodernizovet ve Škodě Plzeň. Nakonec padla ta druhá možnost a proto dnes můžeme vidět na linkách A a B tyto zmodernizované vozy s označením 81-71M.
2 soupravy byli v roce 2002 ve stanici Florenc zatopeny. Jejich služeb můžeme využít i dnes, a to proto, že po vytažení byli odeslány již do zmiňované Škody Plzeň.
Provoz starých souprav 81-71 byl ukončen na trase C v listopadu 2003, na trase A v červnu 2005 a na trase B v červenci 2009. S vozy se můžeme setkat v při výmečných jízdách a nebo v běžném provozu v Moskvě, Petrohradu,Budapešti,Bukurešti a v Sofii.